loading...
مصونیت
هادی بازدید : 33 شنبه 05 بهمن 1392 نظرات (0)

 

تمدن عریان

به نقل از روزنامه تایم « شمار زنان شوهردار تقلیل یافت ولی بر شمار زنان منحرف ایرانی افزوده گشت».

شخصی به نام صنعتی زاده در نامه خود خطاب به وکلای مجلس می نویسد:« ... بلی اگر ملت، گونی وطبی و کرباس هم بپوشند افتخارش بهتر از آن است که وارداتش روز به روز بیش تر شود. قسمت عمده ای از ساکنین کاشان که از مَمَّر بافندگی زندگانی می نمودند، بیچاره و گدا شدند. و هر روز، جوقه جوقه، اهالی زحمتکش صنعتگر شهر یزد مهاجرات می نمایند. شال بافهای کرمان عموماً بیکار مانده اند. در ظرف هفت ماه، نه میلیون تومان واردات این مملکت بوده و سه میلیون صادرات...»

کار به جایی رسید که حتی مجبور به وارد کردن لباس های ته مانده، کهنه و نیمدار غربی از آمریکا و اروپا شدند. و همانطور که در سند زیر می خوانیم برای خرید آن برای افراد بی بضاعت، اعانه جمع می کردند.

هادی بازدید : 39 شنبه 05 بهمن 1392 نظرات (0)

 

از قول رئیس الوزرا

مخبر السلطنه هدایت که بیش از شش سال رئیس الوزرای رضا شاه بود، می گوید:«... سابق وسمه می کشیدند، سر انگشتان را حنا می بستند و ... چون پول به خارج نمی رفت وحشی گری بود! حال که به مبلغی گزاف به بهای ماتیک می رود، نشانه ترقی و تمدن است!

در مدارس عمده توجه به ورزش است، خصوصا دخترها در لباس های مخصوص که محو قباحت می کند و حس حیا را می کاهد. باز لعنت به تقلید. نمی دانم مسابقه دخترها در دویدن، کجای تربیت است...

یکی از کسان من که لیسانس گرفته است می پرسد که حضرت فاطمه علیها السلام چه نسبت با حضرت حسین علیه السلام داشت، تف بر این (وزارت ) معارف.

یا اللعجب کجاییم و چه می کنیم؟ این بود معرفت بانوان به وضعیت خود، هر غلطی در گوشه ای از دنیا کردند ما هم باید بکنیم؟!

قبیح ترین زندگی در پاریس، مراکز فواحش، امروز مصدر زندگی طهران شده است.»

هادی بازدید : 38 شنبه 05 بهمن 1392 نظرات (0)

 

به جرم حجاب

محمد رضا شاه می گوید:« پدرم دستور داد هیچ زنی حق پوشیدن چادر و نقاب را ندارد و اگر زنی با روبنده و چادر در کوچه پیدا می شد، جبراً چادر او را بر می داشتند و تا زمانی که پدرم سلطنت می کرد در سراسر کشور این منع برقرار بود.» و نتیجتاً بسیاری از بانوان که نمی خواستند به هیچ وجه بدون حجاب خارج شوند، تصمیم به ماندن در خانه گرفتند. یا فرار را بر قرار ترجیح دادند و ترک دیار کردند.(متروکه های شهر لنگه و قسم، شاهد گویایی است.)

هادی بازدید : 32 شنبه 05 بهمن 1392 نظرات (0)

 

ریاست وزرا

طبق راپرت حکومت بم به ایالت کرمان، در یک مجلس روضه خوانی ربانی واعظ صحبت کرده است که باز بودن دست و صورت نسوان شرعا عیب ندارد ولی نمایان بودن موی سر آنها خلاف شرع است . ایالت به وسیله شهربانی دستور داده است که او را به کرمان تبعید نمایند.

از طرف وزیر داخله

هادی بازدید : 33 شنبه 05 بهمن 1392 نظرات (0)

 

ابتکار عمل آیت الله

آیت الله کاشانی در یکی از نامه های خود به نخست وزیر وقت فروغی می نویسد:«... چند روز است باز متعرض روسری های زن ها می شوند...» فروغی در پاسخ نوشته است:«... در باب رفتار مامورین با نسوان دستور داده شده است که متعرض نباشند...» بعد از این ماجرا، متن پاسخ فروغی به کاشانی، به تعداد زیاد تکثیر و در برخی شهرها توزیع گردید و در مواقعی که ماموران انتظامی متعرض زنان می شدند، با ارائه جوابیه، ماموران را از این عمل باز داشتند

این ابتکار عمل آیت الله کاشانی باعث سردرگمی حکومت شده بود به طوری که مجبور شدند برای آن تدابیر جدیدی را اعمال کنند.

هادی بازدید : 39 شنبه 05 بهمن 1392 نظرات (0)

 

طلایه داران عفاف

آیت الله سید حسن مدرس می گوید:« در رژیم جدیدی که نقشه آن را برای ایران بینوا طرح کرده اند، تمدن مغربی را با رسواترین قیافه، تمدن نسل های آینده خواهند نمود. قریباً (بزودی) چوپان ها با فکل سفید و کراوات خودنمایی می کنند، اما در شهرهای ایران هرگز آب لوله (کشی) و آب تمیز برای نوشیدن مردم پیدا نخواهد شد. ممکن است شماره های کارخانه های نوشابه سازی روز افزون گردد. امام کوره آهن گدازی و کارخانه کاغذسازی پا نخواهد گرفت. درهای مساجد و تکایا بعنوان منع خرافات و اوهام بسته خواهد شد، اما سیل ها از رمان ها و افسانه های خارجی... بوسیله مطبوعات و پرده های سینما به این کشور جاری خواهد گشت.

هادی بازدید : 42 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

 

گوهر شاد در خون

رضاخان، برای رفع موانعی که سد راه اجرای سیاست هایش بود کوشید روحانیون را دستگیر، تبعید و یا زندانی کند.

پس از اینکه فرمان اجبار در استفاده از کلاه شاپو به درشکه چی ها و سپوران مشهد ابلاغ شد؛ و منزل آیت الله قمی به جرم اعتراض به این قانون محاصره شد، شیخ محمد بهلول( از دوستداران آیت الله قمی)، دو سه روز در مسجد گوهرشاد برای مردم منبر رفتند و از خلاف کاری های رژیم منحوس ، سخن گفته و مردم را به مقاومت دعوت کردند. مسجد گوهرشاد از کثر جمعیت اعم از زن و مرد و کودکان جای تردد نبود، این مردم که عده ای غسل شهادت نیز کرده بودند دربرابر تهدیدهای ماموران حاضر نشدند مسجد را ترک کنند؛ لذا پس از فرمان به گلوله بستن معترضین، حدود 2000نفر از مردم و زوار مانند برگ خزان نقش زمین شدند و چنین بود که در 21 تیر ماه 1314 در جوار بارگاه امام رضا علیه السلام حمام خون به راه افتاد

هادی بازدید : 34 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

 

در حریم حرم

در آغاز سال 1307 که انبوهی از مردم در حرم حضرت معصومه علیها السلام منتظر حلول سال جدید بودند، یکی از همسران رضا خان و و دخترانش، بدون حجاب در یکی از ایوان های صحن نشسته بودند، چون چنین وضعی در آن مکان سابقه نداشت، آیت الله شیخ محمد تقی بافقی به آنها اعلام می کند اگر مسلمانید باید حجاب را رعایت کنید و اگر مسلمان نیستید ورود غیر مسلمان به این مکان جایز نیست. این برخورد بی پروا و غیر منتظره باعث شد همسر شاه، با تلفن شاه را در جریان قرار دهد. رضاخان بلافاصله با عده ای سرباز و نظامی، خود را به قم رساند. به دستور او مرحوم بافقی را که در مسجد بالا سر مشغول نماز بود، دستگیر کردند و پیش او بردند. شاه ( شخصا با چوبدستی خود)، پیر مرد محترم را مضروب و مجروح کرد و حکم به حبس و تبعیدش داد.

هادی بازدید : 35 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

 

تمدن اجباری

اجبار کارمندان و مامورین دولتی آغاز شد.

در یکی از اسناد دولتی آمده: هر یک از مامورین و مستخدمین که با ( همسر) در مهمانی ها و مجالس حاضر نشوند و معتذر به عذر موجهی گردد یا اینکه پس از رفتن به مجالس دعوت، مجددا همسرش چادر استعمال نماید فورا باید او را معلق از خدمت نمود. افسری می گفت : همه ما ناچاریم در این مجالس شرکت کنیم. در این مجالس اگر کسی درجه پایین تر و زن زیبا داشته باشد هیچ اختیاری از زنش ندارد و زنش در اختیار افراد مافوق قرار می گیرد.

نظر شما را به نامه ای که از آن زمان به جا مانده  جلب می کنم:

وزارت داخله

... رئیس عدلیه به عذر اینکه خانمشان مریض است نزدیک خاتمه کنفرانس، بدون خانم شان حاضر شده این حرکت مشارالیه با اینکه سابقه داده شده بود هر کس باید با خانمش حاضر شود... شما که می گویید خانم من مریض است حق حضور در این جلسه را نداشتید... شب رئیس امنیه، سروان هوشمند و رئیس پست و تلگراف، پژومان را به عذر خواهی نزد بنده فرستاده، خودش هم صبح 26 دی ماه که جمعه بود در بنده منزل برای معذرت از رفتار خود حضور به هم رسانیده ... ولی ... تا امروز هم که 13 بهمن است خانم شان را در مجالسی که در این مدت چه در دبیرستان پهلوی و چه سایر جاها تشکیل شده نیاورده اند...

حکومت ولایات ثلات

هادی بازدید : 36 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

 

تبلیغ برهنگی

تئاتر، سینما، روزنامه ها و مجلات( که اکثر مدیران آن ها فراماسونر بودند) همگی در جهت ترویج بی حیایی گام بر می داشتند.

در یکی از روزنامه ها می خوانیم« فروشگاه ها در تهران تصمیم گرفته اند، به زنان با حجاب جنس نفروشند»، همچنین از چادر به عنوان« کفن سیاه» یاد میکردند.

سر توپ پارچه ها و در دو طرف سر نعلبکی ها، عکس زن عریان بود تا مردم را با بی حجابی مانوس کنند.

سرفصل برخی روزنامه ها عبارت بودند از:

1-  چاچ تصاویر زنان نیمه برهنه برای تبلیغ لباس

2-  درج گزارش هایی از ورود زنان هنر پیشه کشور ترکیه به ایران

3-  گزارش و عکس از رژه دختران بی حجاب

4-  گزارش و عکس از ورود گردشگران غربی به همراه همسرانشان

5-  مقالات مختلف در وصف ورزش دختران و تحقیر خانم های خانه دار

6-  عکس بی حجاب دانش آموزان دبیرستانی که رتبه اول را کسب کرده اند

7-  تبلیغ شنا در کنار دریا

8-  چاپ عکس آخرین مدل های آرایش مو در اورپا

نظر به اینکه ... باید نسبت به رغبت نمودن به تجدد و تربیت و پیشرفت آنان...مساعدت هایی اساسی بشود... دستورالعمل های ذیل را ... اقدام نمائید...

1-  ... ورزش دختران به طوری که در همه جا اقدام شده اقدام شود

2-  .... مجامع نه به عنوان رفع حجاب بلکه به عناوین دیگر ولی برای همین منظور تشکیل گردد.

3-  وعاظ و پیشوایان...ثابت کنند که این عمل نه تنها خلاف مذهب نیست بلکه روح اسلام از این ترکیب حجاب، فاصله دارد.

4-  اگر کسی از وعظ کنندگان یا غیره مخالفتی یا اظهارتی بر ضد رفع حجاب نماید، فورا به وسیله شهربانی جلب و تنبیه شود

هادی بازدید : 39 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

 

زنان بد نام

یکی از اقدامات عجیب، برای پست نشان دادن حجاب و چادر، فشار و زور برای چادر سر کردن زنان بدکاره و فواحش بود تا در نتیجه چادر به پوششی پست و شرم آور و ضد ملی بلکه ضد دینی تبدیل شود. توجه شما را به خواندن یکی از این اسناد که از سوی وزارت معارف به شهرستان ها تلگراف شده جلب می کنیم.

... باید مامورین گوشزد نمایند که مقصود از این اقدامات، تقلید صرف اجانب نیست بلکه منفعت عائله های ایرانی و مملکت آن را ایجاب می نماید که خانواده ایرانی هم روی پایه محکم علم و دانش و ملکات اخلاقی و دولتخواهی گذارده شود. از دخول بعضی عناصر بد و زن های بد سابقه در این قبیل مجامع باید ممانعت شود. حتی اگر فواحش به کشف حجاب اقدام نمایند باید قویا جلوگیری شود که صدمه به این مقصود مقدس نزنند. از طرف دولت برای همکاری و تقویت پیشرفت این منظور، به شهربانی های ولایات دستور داده شده است جریان امر را مرتبا راپرت دهید.

وزیر داخله و رئیس الوزرا محمود جم

هادی بازدید : 37 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

 

بهائیت، بابی به جنهم

از جمله کارهای استعمار، به وجود آوردن تعالیم و فرقه های من درآوردی نظیر بهائیت، وهابیت و غیره بود. بهائیت می گفت « از هنگام ظهور باب، دیگر بر هیچ مسلمانی جایز نیست که از دستورات دین اسلام پیروی نماید، با لذت کامل زندگی کنید و آزاد از همه چیز باشید.»« بابیان» جزء اولین کسانی بودند که با تربیت زنی که بعدا قره العین لقب گرفت، تبلیغ و اشاعه بی حجابی در ایران را شروع کردند. قره العین اولین کسی بود که در تاریخ معاصر ایران (دوره قاجار)، بی حجاب در جامعه مردان ظاهر شد. قره العین نه تنها بی حجاب در مجامع ظاهر می شد، بلکه بدون هیچ ترس و واهمه ای عقائد سخیف بابیان در مورد مرام اشتراک جنسی را شرح و توصیف می کرد که طبق آن یک زن می تواند با چند مرد زندگی زناشوئی داشته باشد.

صدیقه دولت آبادی، مشروطه خواه بابی ازلی معروف نیز، رسما بی حجاب در خیابان های تهران ظاهر می شد.

هادی بازدید : 32 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

 

...جناب آقای نخست وزیر

...کلیه اتباع ذکور ایران که به موجب مشاغل دولتی دارای لباس مخصوص نیستند مکلفند لباس متحد الشکل بپوشند و متخلفین از این قانون بجزای نقدی و حبس از یک تا هفت روز محکوم میشوند... بدیهی است این ترتیب شامل حال مردان بوده و مربوط به چادر سیاه نیست که بنا به مقتضیات وقت، فعلا به هیچ وجه جلوگیری نمی شود. ضمنا مناسب است در رادیو برای محسنات این کار اقلا هفته ای یک مرتبه صحبت هایی شود

وزیر کشور( امضاء) ناخوانا

هادی بازدید : 39 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

 

کلاه لگنی به جای غیرت

به عقیده طراحان کشف حجاب، از آن جائیکه مردان نسبت به نوع پوشش زنان خود بسیار اهمیت می دهند و حساسیت بر آن را قرین شرافت و غیرت خود می دانند و به یکباره حاضر نمی شوند به کشف حجاب، تن در دهند، باید برنامه های اولیه در جهت تغییر ذهنیت سرپرست خانواده تدوین شود. به همین منظور قانون اتحاد شکل البسه و تبدیل کلاه، در 4 ماده و 8 تبصره در 6/10/1307 توسط مجلس شورای ملی به تصویب رسید که به موجب آن، ( به بهانه خوش تیپ بودن و با شخصیت شدن) پوشیدن کت و شلوار و کروات و کلاه فرنگی برای مردان الزامی شد.

هادی بازدید : 37 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

 

روز مرگ حیا

سرانجام پس از سال ها زمینه سازی برای کشف حجاب رضاخان در 17 دی 1314 با بی اعتنایی به علما و مردم در مراسم جشن فارغ التحصیلی دختران دانشسرای مقدماتی با زن و دخترانش و همه مسئولان کشوری با همسرانشان بدون حجاب حاضر شدند و شاه در مذمت حجاب سخنرانی کرد.

در تمام طول سخنرانی شاه، بعضی از بانوان چنان از بی حجابی خود ناراحت بودند که روبه دیوار ایستاده و از گریه خود نمی توانستند جلوگیری نمایند. از فردای آن روز بر سرکردن چادر در خیابان های تهران ممنوع گردید.

هادی بازدید : 43 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

 

خان قلدر

رضاخان که با حمایت انگلیسی ها و با طرح کودتا بر سر کار آمد، بر اساس آموزشی که انگلیسی ها به او داده بودند در صدد اجرای تز اسلام زدایی و جایگزینی ارزش های لیبرالیستی در جامعه و از آن جمله کشف حجاب برآمد.

وی در ابتدا خود را مقید به اصول مذهب نشان داد ولی کم کم به کمک جریان روشنفکری همت خود را در تغییر لباس ملی به کار گرفت و پس از یک سری اقدامات دیگر نظیر محدود کردن مجالس عزاداری و ممنوع کردن لباس روحانیت و ... با سفری چهل روزه به ترکیه نزد آتاتورک در 12/3/1313 چندین سوغات برای مردم ایران به ارمغان آورد که ازجمله آنها کشف حجاب بود.

هادی بازدید : 39 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

 

جای پای استعمار

کورزن، سیاستمدار انگلیسی:

ایرانیان که مردمی نیک ممتازند و از روزگاران بسیار دراز، فرمانروا و دارای زبان، دین، عادات و شخصیت مخصوص به خود بوده اند، دلیلی ندارد استقلال خویش را از دست بدهند و به فرمان دولتی بیگانه گردن نهند. اصلاح ایران در ظرف ده سال میسر نخواهدشد، ولی اگر پزشک صبر داشته باشد، بیمار قابل علاج است.

چرچیل وزیر مستعمرات: انگلستان در امور ایران مستقیما دخالت نکند ولی بوسیله عمال بومی با نقاب وطن پرستی، مقاصد خود را از طریق سیاست معروفinvisible penetration(نفوذ نامرئی) اجرا نماید.

برای زمینه سازی کشف حجاب، اقدامات زیر صورت گرفت

1-  آوردن زنان اروپایی به ایران و حرکت دادن آنها در شهرها به صورت بی حجاب

2-   آزادی اقلیت های مذهبی در پوشیدن لباس

3-   استفاده از مراکز تعلیم و تربیت به سبک اروپا

4-  وضع قوانین غیر شرعی

5-   متحد الشکل کردن لباس و رواج پوشاک اروپایی

درباره ما
Profile Pic
از زمانیکه آدم و حوا با برهنه شدن، مجازات شدند و با برگ درختان خود را پوشاندند و از زمانیکه تصویر ابتدایی ترین انسان ها در میان سنگواره ها و تصاویر درون غارها دیده شده تا اواخر قرن 19 ، بشر همواره عفت و حیا را رعایت می کرده و تفاوت در فرهنگ، سلیقه، رنگ و جغرافیا هرگز نتوانسته مانع از رعایت فرمان درونی فطری و غریزی حیا شود. این وبلاگ به منظور برداشتن گام بسیار ناچیزی در خصوص ترویج حجاب و نشان دادن اهمیت و ضروت حیا و عفاف در حجاب پا به عرصه گذاشت و امید است بتواند رسالت خود را با موفقیت به سرانجام رساند
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 231
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 828
  • بازدید سال : 4,401
  • بازدید کلی : 15,188
  • کدهای اختصاصی

    اوقات شرعی

    کد ذکر ایام هفته

    Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

    Get Adobe Flash player



    حدیث

    دلدادگان